✅درس پژوهی از بعدی دیگر کاربرد روش علمی در مدرسه و فرآیند آموزش و یادگیری است بدین شکل که معلمان به طور مشارکتی فرضیه ای را درباره بهترین روش تدریس یک موضوع درسی شکل می دهند سپس سعی می‌کنند بر اساس مشاهدات دلایل و مستنداتی که اعضای گروه جمع آوری کرده‌اند, این فرضیه را در مقابل دانش آموزان بیازمایند و در نتیجه آن مشخص می شود که چه موفقیت هایی کسب شده و چه قسمتهایی نیاز به اصلاح دارد. پس از مقداری تامل, باز اندیشی اندیشه و تفکر هوشیارانه مشارکتی اصلاحات لازم را انجام داده و سپس فرضیه اصلاح شده را مجدداً آزمون می کنند و این فرایند بدین شکل ادامه می یابد.

✅برگرفته از کتاب راهنمای عملی درس پژوهی دکتر عباس حبیب زاده